neděle 8. září 2019

36. Hadův týden


Skončili nám prázdniny a i počasí se tak nějak rozhodlo ukončit léto, díky čemuž jsem se i já vrátil k počítači. Pokud na tento blog zabloudíte častěji, patrně vám neunikla moje poněkud delší neaktivita.
Má jeden jediný důvod. Je to pocit, nebo spíše jistota, že jsem na svých stránkách a blogu už řekl všechno co jsem chtěl. Čím dál víc jsem přesvědčen o tom, že všechno co prošlo stránkami a blogem je jaksi definitivní a v tuto chvíli necítím potřebu to vše dál rozvíjet a vršit na stále větší hromadu...
Rozhodl jsem se proto, že další příspěvky budu na blog přidávat pouze v případě, že budou čímsi vyjímečné. Zkrátka a dobře příspěvky nebudou týdenní, ale nepravidelné.
Rozhodnutí to nebylo úplně jednoduché, protože Hadův týden existuje od června 1999, tedy dlouhých 20 let.
Svět se za těch dvacet let ale hodně změnil. Bohužel ne příliš k lepšímu. Ze sběru informací se stalo brodění se stokou plnou hlouposti a primitivních předsudků hodných středověku. I to přispívá k mému rozhodnutí. 
Nicméně se neloučím a doufám, že i občasné příspěvky pro vás budou zajímavé a pravidelní čtenáři na mne nezanevřou.

Moje východisko a pocity nejlíp vyjadřují následující dva citáty C. G. Junga:

Přednášení, vydávání předpisů, hromadění znalostí, všechny tyto běžné univerzitní metody jsou zde k ničemu. Jediné, co vskutku pomáhá, je sebepoznání a a jím způsobená změna duchovního a mravního postoje.
Briefe III, str. 284

Je velmi pravděpodobné, že svět nahlížíme z jeho obrácené strany a že bychom mohli nalézt správnou odpověď, kdybychom změnili svůj postoj a pozorovali jej z jiné strany, tj. ne zvnějšku, ale zevnitř.
Briefe III, str. 327

Share:

0 komentářů:

Okomentovat