neděle 22. listopadu 2015

47. Hadův týden

Vítám vás v novém týdnu. Budete se divit co mne zaujalo minulý týden... Je to novinka stará 80 let. Po pravdě řečeno vůbec netuším proč jsem četbu díla Paula Bruntona odkládal až do minulého týdne. Jeho kniha "Tajnosti Egyptské" je právě to, z čeho mám asi nejsilnější zážitek v uplynulém týdnu.

Jsem v hlubokém šoku z atmosféry lidství a tolerance, která se prolíná celou knihou. Jsem v šoku i ze stavu egyptologie, která za 80 let nepokročila ani o krok kupředu. Jsem okouzlený nenásilným "duchovnem" a předvídavým moudrem v názorech autora. A zároveň mě děsí stav "civilizace" po 80 letech od napsání knihy...

Nicméně, citát z knížky který jsem si pro vás připravil, se myslím docela hodí do posledního týdne před začátkem Adventu :-)

"To nejhorší, co moderní život přináší, je, že oslabuje sílu hlubokého uvažování. V šíleném spěchu města, jako je New York, se člověk nemůže posadit a připomenout si, že jeho vnitřní život je ochromen. Může si jen připomenout, že spěchá. Ale příroda nespěchá – ona potřebovala k tomu, aby vytvořila tuto malinkou postavičku, spěchající po Broadwayi, miliony let – a může docela dobře čekat, až přijde čas, kdy bude život klidnější a činnost tišší a kdy se člověk vynoří ze svého neštěstí a ze svých agonií, do nichž se sám uvrhl, a zahlédl se do hluboké studny božské myšlenky, která byla pohřbena pod hlučným povrchem jeho samého i jeho okolí.
Naše hmotné smysly nás ovládají; je čas, abychom začali ovládat své smysly. V posvátné lodi duše plujeme do moří, kam se nás hmotné smysly neodváží následovat..."
PhDr. PAUL BRUNTON, "A Search in Secret Egypt", 1936. Vydáno jako "Tajnosti Egyptské" v roce 1994.


Další co mne minulý týden zaujalo byla spektakulární obloha s barevnou podzimní přírodou.

A samozřejmě byl zážitek i loučení Bestie se Sluníčkem, teplem, koupáním a voňavou přírodou...



Bestie se loučí se Sluníčkem - 18.11.2015
Bestie dlouho stála a pozorovala zapadající Slunce jako kdyby věděla (určitě to věděla, dneska v Nymburce poprvé sněžilo), že je to opravdu poslední teplý den a příště se s jeho teplem setká zase na jaře...

Astrologické výstrahy pro příští týden:

  • Kvadratura Saturnu a Neptunu symbolizuje rozklad, hroucení hodnot. U lidí se projevuje nestálost, rozkolísanost. Jak je vidět na současné situaci, aspekt je skutečně funkční.
  • Opozice Venuše s Uranem působí do soboty. Aspekt může způsobovat náhlé rozchody, zlomy v lásce. Přeje ale filmovému umění a módnímu návrhářství. Obecně pak vyvolává citové napětí.
  • Do čtvrtka působí kvadratura Merkuru s Neptunem. Znemožňuje využívat nápady a inspiraci, apatie, deprese, podvádění, silná spavost.
  • Od čtvrtka působí kvadratura Slunce s Neptunem. Způsobuje hyperemotivitu, konflikt mezi vůlí a ideály, dvojakost, snadnou ovlivnitelnost.
  • Od pátku bude působit kvadratura Uranu s Plutem. Způsobuje zvraty a změny v politickém systému, případně i na úrovni civilizace. 
Share:

0 komentářů:

Okomentovat